سیمرغ

سایت علمی وتفریحی

سیمرغ

سایت علمی وتفریحی

تکنولوژی های جدید تقویت همواری بتن کف خیابان:

 

تکنولوژی های جدید تقویت همواری بتن کف خیابان:

تحقیقات علمی مداوم در تکنیک های ساختمان ، بافت وکاهش سروصدا در حال ایجاد کردن تقویت بهتر کف خیابانها می باشد .

گذشته از همه ، اتومکانیک عمومی می خواهد سیمان پرتلند  بتون کف جاده ها را هموار کند و نمایندگان جاده در حال کار هستند با پیمانکاران که مطمئن بسازند رانندگان را و فراهم بیاورند برای آنها این ویژگی را ...


 

تکنولوژی های جدید تقویت همواری بتن کف خیابان:

تحقیقات علمی مداوم در تکنیک های ساختمان ، بافت وکاهش سروصدا در حال ایجاد کردن تقویت بهتر کف خیابانها می باشد .

گذشته از همه ، اتومکانیک عمومی می خواهد سیمان پرتلند  بتون کف جاده ها را هموار کند و نمایندگان جاده در حال کار هستند با پیمانکاران که مطمئن بسازند رانندگان را و فراهم بیاورند برای آنها این ویژگی را .

در اینجا فقط تعداد کمی پیشرفتهای بزرگ دراین حوزه آمده است .

بدون تلف شدن سرعت کاریابی تکنیک های شغلی در حال مطالعه هستند که بدست بیاورند صاف وهموار بودن کف خیابان را. برآیند رهنمودها به طور فعال به نمایندگان جاده وپیمانکاران از میان بسیاری از رسانه ها واگذار شده اند.

در ایالت آمریکا اندازه گیری ارزشمند جدید همواری کف خیابان ـ شاخص بین المللی ناهمواری ، توسعه داده شده و پذیرفته شده است .

سنگفرش های سبک وزن جدید در حال استفاده شدن هستند که دارای تکنولوژی لیزر دایزسی هستند ، به مقیاس IRI که در حال تعویض شدن پروفیلوگرنهای ارزشمند کالیفرنیا می باشند.

تحقیق های جدید نشان می دهد که چطور تکنیک های تناوبی کاهش می دهد تحریک ناله ی بافتهای لاستیک را ، که با بافتهای سنگفرش PCC  در هنگام ترقی ومشاهده ی همواری رابطه دارد.

 

چیزی که عموم می خواهند :

همواری کف خیابان برای بتون سیمان پرتلند ضروری است ، زیرا کف خیابانهایی که به طور ابتدایی هموار ساخته شده اند ، به طور طولانی تر می مانند.

P.E  ,Mark swanlund   گفت : مهندس اداره ی کل طراحی کف خیابان بزرگراه : فراهم آوردن خدمات بوسیله ی تجهیزات مستقیماً رابطه داشته برای عموم وهمواری کف خیابان رضایت استفاده کنندگان را در سراسر جاده افزایش داده است .

FHWA  برای اولین بار همواری کف خیابان یک ابتکار تاریخ است به سوی دیدی باز که بررسی آن در  می 1996 منتشر شد .کارکنان بزرگراه ملی در بررسی فهمیدند که استفاده کنندگان همواری کف خیابان را بیشتر از هر جنبه ای تجربه ی رانندگیشان می خواهند .

ترقی همواری کف خیایان به طور مستقیم وضعیت کف خیابانهای ما را در حد 95% مسافرت در سیستم بین المللی بزرگراه ،روی کف خیابان با 170 اینچ یک IRI  ، مسافت زیاد یا کمتر تا سال 2008 ، swanlund  گفت ، در بهتر شدن جاده ها.

 وکشور برای بدست آوردن هدف نزدیکتر شده است .او گفت : همانند سال 2000 ما در حدود 90.9% بودیم . swanlund  گفت : ما دراین مدت فاصله با یک راهنمای خالص جدید وبا شیوه ی امتحان استاندارد وشیوه ی تصدیقی به بنای اولیه ی ویژه ای نزدیک هستیم .

اضافه برآن این رکنها در حال طی کردن رای گیری غیر عمومی هستند با همکاری بزرگراه ایالت آمریکا واداره ی کمیسیون فرعی حمل ونقل همراه با برخی اسنادها ، برای گرفتن یک استاندارد موقت .

تصدیق این تلاش وکوشش حقیقتی است از سال 1995 زمانی که اولین بررسی ها گرفته شده بود . اعتراض رانندگان ناشی شده است به دانستن وضعیت کف خیابانها .

یک بررسی به روز شده در سال 2000 دانسته بود که 15 % را نندگان راضی هستند .بیشتر از سال 1995 با وضعیت کف خیابانها در بزرگراه های مهم .

تاسیس بتون هموار:

تا اندازه ای که FHWA برای تاسیس کردن همواری PCC اقدام  کرده است که این مدرکی است از یک فیلم از مناطق کانزاس که موفق است با ترسیم درست هموار کردن PCC کف خیابان.

منظره های هموار مناطق نقطه گذاری شده ی کانزاس سودمند بوده است از 2 دهه اخیر که با تفکر آماده ی مهندسان واداره ها وپیمانکاران مطابق است .

این موضوع یک امر معمولی است برای پیمانکاران کانزاس به بدست آوردن سطح های همواری ،زیر 15 اینچ روی (پروفیلرها ) صفر دسته ی منتهی شده در شاخص پروفیل .

بر طبق قرارداد -0.2 اینچ دسته ی ثابت شاخص ، ممکن است به یک P I  صفر ترجمه شود .

در میان شاخص های کانزاس و FHWA   پیمانکاران وکارگزارانی که بهبود کف خیابانها را

 می خواهند بالا ببرند این 8 قانون مهم برای این همواری PCC کف خیابانها می باشد :

1-         داشتن خطهای ردیف درست :

خطهای ردیف درست مهمترین اثر را روی همواری کف خیابان دارند. جای آنها با دقت وامنیت محافظت می شود .هواپیما استفاده می کند کابلی را به جای طناب ،که می تواند کشیده شود وباعث بر طرف شدن خمیدگی بدون پاره شدن می شود. حمایت کنندگان قرارداد ،50 پا قرار داده اند ،اما پیمانکاران کانزاس آنها را در 25 پا به طور جداگانه قرار دادند ،که باعث افزایش زحمت وصرف کردن مواد آن .

 

2-         ساختن از سطح به بالا

بدون مایع ، استواری واساس همواری ، ممکن نیست یک سطح باشد برای رانندگی روان .

3-         دقت سرعت فرش کردن وتثبیت سرعت :

رشته های سنگفرش باید حرکت کند در یک سرعت منطقی ، بدون توقف داشتن یک دستگاه تولید کننده ی نرم کننده ی روغنی به طور پیوسته ، همچنین داشتن وسایل تثبیت کننده وهمچنین ، ثبت وسایل مورد نیاز برای داشتن حرکتی بدون زنجیر ، برای سنگفرش کردن منطقه وبرگشت به حالت اولیه ضروری است .

4 کنترل مقاومت سیمان :

کنترل اندازه ی مقاومت سیمان در کف خیابان ، باید نه خیلی بالا ونه خیلی پایین باشد . نه عملی شبیه به یک بلدوزر ، زیرا سیمان تازه یک توده ای است که قرار است به پایان برسد با روکشی از مواد پلاستیکی روان ، نیروهای هیدرولیکی می تواند ، تولید کند سیمانی که باعث پایان یافتن سیمان به صورت موجی ومتورم می شود وبه وجود می آورد نقصهای دائمی را، اگر این طور نباشد یک گسترش دهنده یا فضا دهنده در کف خیابان می تواند تولید را  به حداکثر برساند ، در طی همواری مفید .

 

 

 

 5- رقابت برای سازش استحکام :

طرح باید متناسب شده باشد ، برای ترکیب سیمان بدون هیچ نوسان اضافی که این امر می تواند سبب جدایی وخطهای نوسان گر با به اشتراک گذاشتن سفتی سطح ودوام  پایین سیمان شود . نمونه های استفاده اغلب تنزل ناگهانی اثر وهمچنین مناسب بودن هوا را تنظیم می کند .

6 حداقل کاربرد تکمیل دستی :

اگر کنترل کیفیت وکف خیابانها استفاده شده اند ، تکمیل دستی باید نیاز داشته باشد  فقط به چسباندن لبه ی سطح وچک کردن توسط حاشیه های مناسب .با دقت استفاده کردن ، ترکیب صحیح یا شاخه دادن برای کاهش صدای کف خیابان ( یا ناله ) در هنگام نگه داشتن سطح ها ورویه ها به طور درست تا امن باشد برای رانندگان .

7- لوازم تمیز در یک کار با ارزش یک امری ضروری می باشد .تجهیزات یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود ، ومنفعت هایی که قابل مشاهده بودند دراین مورد.

8 تحریک شدن نیروی کارشفا :

نیروی کاری مهمترین وسیله پیمانکار است .مرحله هایی که باعث تحریک انگیزه ی کارمندان

 می شود بی نظیر هستند وباعث ایجاد یک احساس درونی ودوستانه وبهبود منطقی درونی که شامل تحصیلات در همواری مناظر ، افتخار برنامه ها وتوزیع بخشی از بدست آوردن محرک های آرام در عکس العمل به کارمندان می شود ،مانند پاداش آخرسال.

به هر حال پایه ی همواری ،عقلی شده برای  هموار کردن PCC کف خیابان .

اساساً مفید خواهد بود اگر از یک صاف کننده در امتداد بخش کننده و قالب لغزنده ی سنگفرش کف خیابان استفاده شود.

9ـ افزایش کشیدگی پایین همواری سنگفرش :

صنعت ونمایندگی ها به نظر می رسد با هم درایجاد خطهای کشیده همانند یک راه در ایجاد همواری کف خیابان به سطحی بهتر در هنگام کاهش قیمتها متحد هستند.

تاسیسات دستی خط کشی ، زمان وپول زیادی در طی زحمت وکوشش وخرج ومصرف مواد صرف می کند.مخصوصاً اگر حمایت کنندگان باهم متحد.نباشند.در فراهم کردن خطهای کشیده ی بهتر وهمچنین اگر به طور محدود برای قالب بندی لغزنده ی سنگفرش در دسترس باشند.در سال 2002 مرکز برای تکنولوژی سیمان بتون پرتلند دانشگاه ایالت لوآ .مطالعه کرده بود ،استفاده رباتیک برای کنترل کل ایستگاه جهت هدایت طول وعرض یک کف پوش در طی آماده شدن یک سطح هموار برای تولید نهایی .

برای مثال ،یک تولید استفاده کرده بود تا به حال از یک بتون هموار پیش فرض در یک کاربرد حساس در نیومکزیکو ، که این پروژه سال گذشته به اتمام رسید. تکنولوژی سنگفرش قطعه ای در  Gomaco وLeica می باشد.

سنگفرش PCC با سرعت ژنوسیستمی 60 جریب بازسازی شد در باند فرودگاهی پایگاه هوایی Kirtland .

پیمانکاران اصلی A.s  .Horner ومهندس مشاور .wilson وشرکت هر دو این دوستان یک قرارداد 6/15 میلیون دلاری طراحی وساخت را برنده شده اند. تا تخریب کنند وبسازند دوباره سنگفرش هایی را روی سکوهای محکمی که بوسیله ی حرکت هواپیما اجرا می شوند.

با تکنولوژی آنالیز رقمی سه بعدی زمین توانستند حرکت این سنگفرشها را کنترل کنند، تجهیزات اولیه ی سنگفرشان به این منظور بود که پروژه را با استفاده از هدفهای مسیرهای سریع حفظ کنند تا زمانی که صرف کنند به اتمام آن یعنی خطهای کمک کننده . در هنگام سنگفرش شدن ،هر قسمت مشخص را در داخل پخش کننده ی Gomaco می گذارند وبا استفاده از ........... بالابر

 می ریزد وبوسیله ی سیستم Leica کنترل می شود . یک ماشین Gomaco  ، 2600GP

 چهار قالب  لغزنده ی  سنگفرش  که با  یک شناور اتوماتیک دنبال می شود و نتیجه نهایی بدست

 می آید این مشاهده ی چگونگی  کار با یک Gomaco و 400B T/C یعنی یک ماشین عمل آورنده ی بتون بود .

این بتونهای مخلوط شده کاملاً در حدود 7 روز محکم می شوند.

سیستم کاهش کشیدگی Leica  در اروپا آماده شد .که فراهم کرد به سرعت فضایی را با محکمی تولرسانس -0.25  اینچ ایجاد کرد که در تمام ارتفاعات طرح ،سیستم Leica  گفته است ،که کنترل با 3mm   از ارتفاعات طرح را فراهم می کنیم . گفته Wilson مدیر پروژه ی scothperkins P.E در پروژه ای که موجها در صفحه  بتونی برای کمک رساندن به زهکش فعالیت دارند زحمت زیادی دارد. منحنی عمودی در ارتفاعات عمودی در هر 20 فوت ایجاد می کند نقطه هایی را در بالا وپایین صفحه بتونی ،اما حتی با این موجها ونوسانها ،صفحات بتونی به طور میانگین ( P I – 3/4 inch   ) در هزار می شوند،که مبتنی بر 2/0 دسته ی صفحه ی کار نشده .

برای این سیستم یک دیجیتال 3-D   یا سه بعدی از نوع زمینی ارائه شده بود که به یک مرکز دستور کنترل گر نصب شده ونیز روی منشور قالب لغزنده سنگفرش قرار دارد. وهمچنین در کنترل از راه دور ، شبکه هایی که متمایل  به کنترل شبکه در فرودگاه هستند را زیر نظر دارد. به وسیله ی یک دستگاه که تعبیه شده روی منشورها ،بنای سیمان سنگفرش با کل3 ایستگاه ارتباط پیدا می کند ،که فاصله و ارتفاعات را اندازه گیری می کند . واطلاعات را برای بنا نهادن تجهیزات مخابره

 می کند.

 سپس سیستم ،اطلاعات رسیده شده را سوالات دائمی ای که آنها به آن اشاره دارند با طراح زمین دیجیتالی ترکیب می کنند وبه اتخاذ وضعیت افقی بنای سنگفرش می پردازند.این مجموعه های عمودی ،ایجاد شده اند در اطلاعات داده شده از یک ،اطلاعات « اضافه » از شرکت  مهندسی سیستم اتوکد ، مرکز دستور داد طرح اصلی جامع شده ای را با کنترل  بنای سنگفرش به اتوماتیک کردن حرکت سنگ فرش.

نصب خط کشی ها 6 تا 7 ساعت در هر روز سنگفرش کردن طول می کشد ، برخلاف اطلاف اطلاعات نقشه به سادگی در سیستم .

اندازه گیری همواری کف خیابان :

بسیاری از انواع وسایل در اندازه گیری همواری کف خیابان استفاده می شوند. به علت قدمت  زیادی که در پروفیل ها است می توان به مقیاس آن مسلط شد . یک نمونه تولید بدون برخورد سبک وزن وسایل برشی خاصی بیرون داده که دارای نیروی قوی ای برای نمایش کارهای مرسوم دارد. که بوسیله پروفیلرها می باشد ،ارزانتر وسریعتر.

 

 

 

 

در اینجا یک لیست خلاصه از اندازه گیری وسایل در دسترس برای سنگفرش حرفه ای کف خیابان ، امروزه می باشد:

پروفیلوگرفها :

پروفیلوگرفها موفق شده اند که به کار برند در ساختن کنترل کیفیت ،روی هزاران مایل از کف خیابانها ،پیش از چندین دهه قبل . نوشته josephbudars PE   مهندس اداره قرارداد .FHWA  به طور خلاصه لوازمات امروزه برای اندازه گیری همواری کف خیابان بدون  برخورد رسیده از پروفیل های سبک وزن استفاده می شوند..پروفیلوگرفها ممکن است برای بازآزمایی کوتاه قسمتهای کف خیابان  بیشتر درخواست شده باشند برای بررسی صحیح ،گفته Burdas   همچنین پروفیلوگرفها به طور خیلی زیاد برای پوشاندن کف سطح پل ها در خواست شده اند ،به طوریکه کارهای آنها فقط به یک فاصله پروفیل کوتاه نیاز دارد.

تسلط بر اندازه گیری :

تا  به حال  دیگر انواع وسایل اندازه گیری تسلط به مقیاس است یا پاسخ به انواع ناهمواری های سیستم اندازه گیری است .یکی از بهترین  دانسته ها ، توانایی های تسلط بر اندازه گیری است . به کار بردن  یک مبدل دورانی ، وضعیت ثبت  کف خیابان وفاصله ی اندازه گیری ابزارآلات را بهبود می بخشد .

پروفیل های داخلی :

اجتماع کردن  بخار آب در کار خانه ها پروفیل های داخلی را تولید می کند ، که می تواند اندازه بگیرند وثبت کنند پروفیل های سطح جاده را برای استفاده از شبکه در سرعتی بین 10 تا 70 مایل در ساعت  می باشد .

 پروفیلرها :

تولید بعدی پروفیل های سبک وزن بدون برخورد ،کنترل کیفی ساختمان وکیفیت قبول هدفها را ایجاد کرده است .

 این پروفیل ها کوچکتر وسبکتر از سطح شبکه ای پروفیلرهاست . گفته Burdas  فراهم کردن سود در استفاده های سریع بعد از مخلوط داغ آسفالت وخیلی زودتر از آن چیزی که ممکن باشد با تجهیزات  سطح شبکه ای  روی  PCC جدید کف خیابانها .

جدیدترین تکنولوژی پروفیل ها :

یک نمونه بازر از مشخصه های پروفیلر سبک وزن در تکنولوژی جدید اندازه گیری نصب تجهیزات روی تمام وسایل عملیات زمینی است . یک سنسور بدون برخورد ،اطلاعاتی همانند یک پروفیلر انتخاب می کند ، انتقالاتی روی سطح کف خیابان ، داده های اولیه در یک صفحه ی کامپیوتر برای به جریان انداختن ذخیره می شوند. اطلاعات پروفیل می تواند در شاخصهای متنوع زبری آنالیز شود که شامل شاخصهای بین المللی زبری ، شاخص پروفیل وهدایت عددها می باشد و نتیجه می تواند روی صفحه نمایش یا خروجی یک چاپگر دیده شود .

این پروفیلرها ، بعضی خیلی بزرگتر از یک گاری حمل دسته های توپ گلف یا ATV نیستند ، که سرعتی آهسته تر در انجام عملیات دارد. درست کردن آنها غیر شدنی است .برای بالا بردن سرعت انتخاب اطلاعات شبکه .

 این تولیدات آینده ای دارند که علامتی است ،که قابلیت ارائه آن بوسیله ی بزرگراه ایالت   Arkansas ومامور تحقیق حمل ونقل  chirs carbitt  می باشد .جلسه هیئت تحقیق حمل ونقل در ژون سال 2003 .

ارزش یابی پروفیلرهای بدون برخورد سبک وزن : نویسنده ی مشترک :  

Corbitt ,  Garym.Bennet و Alanmeadors   از Arkansas  .SHTD  آنها تصمیم گرفتند FHWA  .آغاز کنند اثبات  تجربی  پروژه ای را به آزمودن استفاده ی پروفیلرهای سبک وزن  در ساختمان QC  یا QA کف خیابان .

 6 ایالت در میان  Arkansas   انتخاب شد ، برای اجرای اثبات  تجربی و نتیجه ی طراحی در یک راهنمای منفی .

 پروفیلرها بر خلاف یکدیگر مقایسه می شوند،اما همچنین اطلاعات انتخاب شده از تجهیزات در پروفیل های رایج ، به وسیله ی Arkansas به کار برده می شود.

مقایسه ها بوسیله ی  پروفیل اولیه محاسبه شده بودند. P I  های متداول و I R I  همه این 3 وسایل تولید کرده اند اطلاعات مناسبی که نه فقط تکرار پذیری را نشان می دهد ، بلکه نمایش درجه دقت را نیز نشان می دهد ، Corbitt گفت ،این یک تصمیمی بود که ( پروفیلرهای سبک ) اطلاعات قابل مقایسه ای برای پروفیلرها تولید کردند که به طور رایج برای به کار بردن در تصویب یک قرار داد QA  موثر است .

 تغییر از P I   به I P I  :

تقریباً همه مناطق ایالت از خصوصیات  همواری استفاده می کنند .ونیز برای مطمئن ساختن کف خیابانها از بالاترین  سطح همواری استفاده می کنند . نه فقط بسازند کف خیابانها را یا سنگفرش خیابانها را برای راحتی کردن رانندگی عمومی . اما این امر یک دوره ی طولانی تر از ناهمواری کف خیابان ها را نشان می دهد.

تقریباً نیمی از همه ی جریان مشخصه های همواری ایالت برای HMA و بیشتر از     همه جریان مشخصه های همواری PCC در اطراف مرکز شاخص پروفیل هستند ،همانطور که اغلب اندازه گیرها از یک فیلوگرف استفاده می  کنند . گزارشهای FHWA   بیشترین تعداد زیاد این مشخصه ها از یک -012inch استفاده می کنند .( نشانه ی یک مشخصه  در صفحه نمایش ) یا دسته های باطل شده در  محاسبه ی P I  ( مانند -5mm P I  ) که این برای حذف ریز بافت ، همانند یک ترکیب کننده در ناهمواری کلی کف خیابان  که بالاتر از نیروهای در جه مقیاس بزرگراه است  برگزیده شده است . اما امروزه  با وجود محدودیت های صنعتی لوازم های پروفیلو گرف وروش های محاسبه ی PI   و ( -5mm P I  ) مناسب در مشخصه های ویژه  ناهمواری ها ومجبور بودن به گزارش  موافقت  رانندگی (رانندگان) یک سوال بوده است و با حرکتی که به نظر می رسد به سوی استفاده از IRI   پیش می رود .

شاخصهای زبری بین المللی یا شاخص های پروفیل از مقیاس 0f0mm استفاده می کنند در حالی که شاخص یک کاراکتر در صفحه نمایش ( 0-0 P I  ) است که به نظر می رسد اندازه گیری همواری وهمبستگی در چند نمونه ی با هم را با پاسخ کاربر فراهم می کند .

 بررسی های کارکنان بزرگراه ایالت در سال 1999 نشان  داد که در حدود 10% در IRI  در کنترل اولیه ی همواری ها استفاده می کنند . در حالی که این کاربرد در سال های بعد در حدود 84 %  در کنترل همواری های کف خیابان در زمان زیادی رسید .

این امر کاملاً ثابت می کند که IRI  در انتخاب سرشاری در ویژگی های همواری های آینده خواهد شد ، FHWA  گفت .

یک مدرک تحقیقی جدیدی که استفاده ی IRI   را به PI   مورد قبول عامه بهتر شرح می دهد . این است ، هدف اصلی این تحقیق ترقی وسایل سودمندی بود که در تغییر وتحول  از PI   به ویژگی های IRI  می رسند . مدارک رابطه ی شاخص  سنگفرش کف خیابان : گزارش نهایی اکتبر سال 2002 ( FHWA – RD -02-057 ) .

 

عمل آوردن  بتون وناهمواری :

کاربرد مرکب عمل آوردن بتون می تواند روی ساخته شدن همواری وزیان بعدی همواری ها ( توسعه زبری ) تاثیر عمده ای بگذارد ونیز روی بتون کف خیابان . طبق Mustaque Hossain sidolique, ph.D ,PE  , ZahidulQ ,   ودانشگاه  ایالت کانزانس و

PE ,williamh.parcells  , dr مناطق کانزانس ، در پرونده هایTRB   .ژانویه ی سال 2003 آنها .تاثیر عمل آمدن  بتون روی توسعه ی زبری سیمان کف خیابان .

آنها تاثیرات عمل آمدن بتن را روی ساختمان طوری همواری ها وزبری بعدی توسعه ی PCC   کف خیابانها را در Kansas مقایسه  کردند .10 قسمت آزمایش روی 5 پروژه ی سازه ی جدید در I-70  و I-135   گزینش شده اند .

در هر شبکه هر قسمت با دو کاربرد عمل آوری بتون مرکب بدست می آید که با کاربرد واحد معین شده به طور جاری مقایسه می شود . بعضی از این قسمتها بوسیله ترموکوپل ابزار شده اند به انتخاب اندازه ی درجه ی  حرارت  داده ها  در کف pcc بتن قالبی  در طی ترکیب .

عمل آوردن تکی کاربرد مرکب در سطح پایینی از ارزشهای ساختمان طوری IRI   نتیجه داد ، که زبری ضعیفی از ابتدا داشت . اما کاربرد دوتایی کمک کرد تا زبری افزایش یابد در طی جریان طولانی . احتمالاً این امر مقتضی می شود به تولید خود بخودی ضعیف تغییرتقاضا  حجم سیمان .

 

 

کیفیت حاصلضرب تغییر پذیری ها می باشد :

همواری فقط یکی است .اگر چه صورت ناهنجار است یک رکن اصلی کیفیت بالای PCC  کف خیابان  می باشد . به طور کل کیفیت کف خیابان حاصلضرب بسیاری از تغییر پذیری هایی است که عاقبت  مجبور است توسط مشاور Ted Ferragut  در مدت زمان زیادی محاسبه شود . مشارکان P E , TDC   در رابطه با وضع بهتر جاده ها .

Ferragut   گفت : ما نیاز داریم که به کل کیفیت کف خیابان هنگام کامل شدن  آن نظر بیاندازیم : A+B+Q   اگر شما   انجام دهید . کیفیت ساختاری ، همواری ، سروصدا ،دوام ومقاومت ظاهر وصرف کردن زمان زیاد همه شرکت کنندگان گریزان می شوند . از این شاخص کیفیت که نیاز به ثابت کردن دارد . اگر ما متمرکز شویم زیاده روی هر واحد رکن اصلی را ممکن است در هزینه های دیگر عاملها ببینیم .

دیگر منحنی علمی : او گفت : باید بدانیم که رابطه ی متقابل همه ی این عاملها ومطرح شدن آن با کل کیفیت چیست  واین امری است که در سبک سنگین کردن عاملها می شناسیم . ما نیاز داریم که دارای قوه ی قضاوت مناسبی باشیم . در چیزی که بعدها استفاده خواهیم کرد برای رسیدن به سطح همواری در حالی که کوچک می شماریم سازشی را که ممکن است جنبه دیگر ساختار کف خیابان باشد .

واژه  نامه ی مخفف همواری کف خیابان  :

در اینجا واژه نامه ی منفی اندازه گیری PCC   همواری کف خیابان است . که توسط

  , joseph Burdras  P.E  FHWA,   مهندس اداره ی پیمانکاری جمع آوری شده است .

 

 

 شتاب سنج :

 یک سنسوری که شتاب را اندازه گیری می کند .

شاخص زبری بین المللی : یک هدف کلی شاخص همواری که کیفیتهای همواری را خلاصه می کند وپاسخ می دهد به اثر وتماس یاضربه ی وسایل نقلیه .IRI   برای بالابردن یک سرعت همگانی درست شده بود ونیز برای جامعه ی بین المللی کف خیابان . تقریباً همه ی سیستمهای اتوماتیک پروفیلی جاده ها شامل نرم افزاری جهت محاسبه کردن  IRI   می شود . IRI   سریع والسیر است در واحدهای هر اینچ / مایل  و  متر/کیلومتر .

پروفیل  طولی : سطح لغزنده دو بعدی جاده یک رشته تصور طولانی مدت را ایجاد می کند ،که طراحی درجه بندی ، همواری وترکیب را نشان می دهد .

بافت بزرگ ( درشت بافتها ) : یک مشخصه ی سطح خیابان که سرانجام اتخاذ می شود در بیشتر لاستیکها واثرات آنها بر جاده ، شامل سر وصدا وپوشش لاستیک است .

شبکه : ترکیب بزرگراه هایی که با کل سیستم ایجاد شده اند .

سنسورهای بدون برخورد : ایجاد یک وسیله در جاده که تغییر مکان می دهد برای محاسبه ی ابعاد پروفیل ها .

شاخص پروفیل ها : مقیاس اشتقاقی از خروجی هر پروفیلو گرفها .PI   سریع است در واحدهای اینچ / مایل  و کیلومتر / میلی متر

 عمق اثر : عمق کهنه شده ی مسیر ، بوسیله عبور ومرور عادی لاستیکها .

شاخص های همواری : این مقیاس دامنه ی تغییرات طول موج متفاوتی است که اساس پروفیل های مشخص شده است . IRI  و PI  هر دو در میان بیشتر از 2 شاخصهای معمولی همواری کف خیابان هستند .

 نمونه گیری فواصل : فاصله ی طولی بین نقطه گذاریهایی که برای محاسبه ی پروفیل ها موقتی شده اند .

مبدل : یک وسیله ی بکار گرفته می شود برای ایجاد مقاومت معمولاً از یک شکل گیری به سیستم دومی می رود و انرژی ای از سیستم اولی دریافت می کند .

منبع : از یک لوازم رایج خلاصه شده که برای اندازه گیری همواری کف خیابان استفاده می شود . joseph Budras P.E  آگوست 2001 . این خلاصه ممکن است برگزیده شده باشد .

 

 

 

 فشار اصطکاک بافت بتون کف خیابان ، سروصدا :

ریز بافتها ودرشت بافتهای کف خیابان ضربه ی بزرگی می خورند با اصطکاک ، انتشار و منتشر کردن  صدای لاستیک بر کف خیابان ، که مطابق با چهار مولف منتشر شده است واخیراً این موضوع به چاپ رسیده است .

چهار نفر (ToddE ) و ( Hoerner p.e ) و(smith P.E) و(Royerm.larsen P.E

به کار بردند تکنولوژی کف خیابان را .

به علاوه mark swanlandpE    FHWA  منتشر شده یافته های آنها در سال 2003 چاپ .TRB   جریان بافتبندی PCC کف خیابان .

 آنها می گویند که ریز بافتها همانند مقیاس ظریف زبری ، ترکیب می شوند با مصالح ریز دانه ی بتونی در ملات بتون ، ریز بافتهای مناسب تعریف شده اند با موجهای طولی  : 0/00 4 inch   به 0/02   اینچ ونوسانهای عمودی 0/008 inch   که معمولاً همه ی آنها به اندازه ی مناسبتری نیاز دارند که در هنگام توقف روی PCC  کف خیابان در هوای خشک یا درهوای بارانی ، سرعت زیر 50 مایل در ساعت می باشد.

 درشت بافتها : به عبارت دیگر طول موجی با  0/2  تا 2   اینچ ونوسان عمودی بین 0/004   تا  0/8  اینچ دارند. درشت بافتها معمولاً در سراسر سطح کانالهای کوچک ، شیارها وفرورفتگی هایی که عمدا" تشکیل شده اند بیشتر  تشکیل می شوند ، ( سیمان پلاستیکی ) یا برش ( سیمان سخت شده ) که به آب اجازه می دهد تا فرار کند از زیر چرخهای وسیله نقلیه .

آنها می گویند ، ساختن PCC کف خیابان برای سرعت 50 مایل در ساعت نیاز دارد مهمتر از همه به بافتهای درشت مناسب جهت جلوگیری از نفوذ یا حرکت آب .

 مؤسس فهمیده بود که بافت سطح  PCC  کف خیابان یک فشار مطمئنه را روی مشخصه های خاص اصطکاک کف خیابان خواهد داشت .

هر دو ریز بافت ودرشت بافتها روی اصطکاک لاستیک با کف خیابان تاثیر می گذارند.

کم عمق بودن شکل ساختمانی بافتها به وسیله ی خودشان  ممکن نیست سطح بافتهایی را که هر کدام مناسبند یا سطح اصطکاک طولانی مدت دارند را ایجاد کند . تکنیک های عمیق شیار بندی در بهبود سطح زهکشی و مشخصه های بالاتر سطح اصطکاک تاثیر بسزایی می گذارند . بدین وسیله درهم شکستن صدا در هوای بارانی کاهش می یابد .

به طور متقاطع یافتن روی یک PCC کف خیابان با بالاترین کیفیت موادها می تواند بالاترین خواص اصطکاک یا پایین ترین را فراهم کند .

 صدای  طولانی مدت مشخصه های هم ارز برای نشان دادن آنها به وسیله ی آسفالت آغشته شده ی تو و پر .

طراحی درست ساخت وساز طولی بافته های PCC  کف خیابان می تواند مناسب مقاومت ودوام وعدد های اصطکاک باشد ، هنگامی که هر کدام به طور متقاطع بافته شده اند با PCC کف خیابان یا درجه غلظت HMA کف خیابان مقایسه می شوند.

تسطیع دوباره ی فشار بافت ها برروی صدا ، آنها دریافتند که بافتن یا عمق شیار ، درازا ،فواصل وچرخش ها همگی عاملهای مهمی هستند که اثر می گذارند روی صدای لاستیک برکف خیابان .

قابل اعتراض است .فشار دادن مثلاً با کفش ورزشی میخ دار با فرکانس های ویژه ای که استفاده کنندگان آن را به ناله لاستیک تشبیه می کنند .

اگر چه محققان فهمیدند که این صدا می تواند به وسیله ی متغیرهای نا منظم بافتهای فاصله دار متقاطع کاهش عمده ای یابند .

در حقیقت آنها نتیجه گرفتند که بافتهای متقاطع به طور صحیح ساخته شدن روی PCC کف خیابان با بالاترین کیفیت مواد که می تواند مشخصه های صدای کوتاه مدت شبیه به آسفالت تووپر شده کف خیابان را فراهم کند .

دیگر نتیجه ها ومشاهدات توسط مولفها پیشنهاد شدند :

افزایش صدای لاستیک یا بافت پهنا ، تحقیقات نشان می دهد ،ترکیب شدن اطلاعات

تصحیح شده ی فشار عمق دانه ها روی صدای لاستیک بافتهای متقاطع مایل ( برای مثال : بافتهایی که عمود نیستند با راستای ترافیک ) فهمیده اند که عکس العمل صدای لاستیک بر کف خیابان کاهش می یابد ودر بافتهای طولانی بافتها به طور کم اثرتر کشیده می شوند .تراشیدن وساییدن الماس نشان نمی دهد همان اعتراضی مربوط به صدای کفش ورزشی میخ دار که بوسیله ی بافتهای نافرم متقاطع مشاهده شده اند.

صدای تولید شده به وسیله ی PCC   کف خیابان زمان زیادی را نشان می دهد. ( دوباره ) در حالی که افزایش می یابد صدای آسفالت کف خیابان .

تراشیدن الماس اگر عمقش به اندازه ی کافی برای از بین بردن بیشتر بافتهای نافرم متقاطع باشد می تواند تاثیر بسزایی روی طرز عمل مجدد برای PCC  کف خیابان ها با صدای اضافه وناهنجار داشته باشد .

صدا و بافت روی PCC  روی کف خیابانها : نتیجه ی مطالعه ی چند ایستگاه اطلاعات اضافی ممکن است بدست آمده باشد از مطالعه در سال 2000 . نتیجه ی مطالعه ی چند ایستگاه توسط

 ( David A.K uemmel ) ودانشگاه Marguette .

همچنین رسیدگی کردن برای کاربردهای جدید FHWA  نمایش بالای سیمان کف خیابان . بافت کف خیابان وصدای لاستیک بر کف خیابان ( FHWA –IF -02-020 ) مارس سال 2002 همواری PCC  کف خیابان (FHWA  IF-02-025)  مارس 2002 برای گرفتن آخرین ملاقات با اداره تکنولوژی FHWA  کف خیابان .
نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدرضا کامیاب جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 20:37

بسیار غیر تخصصی و غیر قابل استفاده ترجمه شده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد